انصاری: عملیات وعده صادق ۲ در راستای دفاع مشروع بود

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: وعده صادق ۲ عملیاتی در راستای دفاع مشروع و حمایت از شهروندان و سرزمین ایران است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار داشت: عملیات دیشب نیروهای مسلح ایران در راستای دفاع مشروع و حمایت از شهروندان و سرزمین ماست، این انتظاری بود که به درازا انجامید و دولت خویشتنداری کرد.

وی افزود: اسرائیل اقدام غیرحقوقی و برخلاف موازین بین المللی در  زدن مهمان ما انجام داد و اقدامات تحریک کننده داشت و مرتکب نسل کشی و کودک کشی شد، به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌کردیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد:  ایران به توصیه برخی کشورها که گفته بودند شاید اسرائیل را وادار کنیم که در غزه آتس‌بس کند؛ برای حفظ جان مردم بی‌گناه در غزه خویشتن‌داری کرد ولی او بیشتر جری شد و تعدی کرد و به قتل عام مردم لبنان روی آورد و نشان داد هرچه بیشتر با این رژیم مماشات شود، یک قدم در نقض حقوق بشر بیشتر جلو می‌آید.

انصاری تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل و دفاع از سرزمین بود. البته ایران براساس آموزه‌های دینی و قواعد بین‌المللی سعی کرد نقاط مسکونی را هدف قرار ندهد، بلکه به مراکز نظامی و مراکز تروریست‌پرور حمله کرد.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل سر جای خود بنشیند، عملیات ایران پایان یافته اما اگر بخواهد ماجراجویی کرده و ادامه دهد، ایران در راستای اختیاراتی که طبق موازین بین‌المللی دارد، اقدام پیشمان‌کننده خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس